lördag, maj 03, 2008

Mycket mission i Halmstad

Nu sitter jag på ett hotellrum och skriver medan ungarna ännu snusar i sängarna bakom mig. Har för tredje dagen i rad misslyckats med att ta mig upp på jobb-bloggen för att rapportera från EFS årskonferens i stadens sporthall. Kommer att tänka på en liten barnbok som Verbum gav ut för kanske tio år sedan. Stor-Satan i helvetet får en rapport från ytan, och upptäcker att hans insatser inte behövs i samma utsträckning längre. Människan har nämligen uppfunnit datorn, och allting strular för egen maskin, så att säga.
Vare hur det vill med strulande datorer, den här bloggen funkar alltså men inte Cyrillus Bloggar under www.efs.nu - för tillfället.
Från Halmstad vill jag mest ha sagt att det är lika illa som alla andra ställen när det ösregnar, men vårligt fagert och trevligt när solen skiner. EFS-arna är goa, fromma och missionsvilliga. Det handlar inte bara om att sätta fötter på pengar. Det handlar om att vara rörd av Jesus och brinna för att andra också ska beröras av Livets Herre.
Budbärarens reporter och fotograf jobbar också för högtryck, jag ser framför mig ett välmatat majnummer. Nu vaknar småfolket och det är frukostdags.

Inga kommentarer: